Co brać na przyrost masy mięśniowej? Co stosować, aby zwiększyć masę mięśniową?

Co brać na przyrost masy mięśniowej? Co stosować, aby zwiększyć masę mięśniową?

Przyrost masy mięśniowej to cel, który stawia sobie wielu mężczyzn. Wynika to z faktu, iż umięśnione ciało jest powszechnie uważane za zdecydowanie bardziej atrakcyjne. A jak powszechnie wiadomo – mężczyźni, podobnie jak płeć piękna – lubią dobrze wyglądać. Tłumy na siłowniach, ogromne zainteresowanie cross-fitem czy zwiększona sprzedaż sprzętu treningowego, to doskonałe wyznaczniki zwiększonego zainteresowania modelowaniem sylwetki.

Trudy treningu. Dlaczego tak wiele osób się poddaje?

W czystej teorii proces budowania masy mięśniowej nie jest trudny. Dieta, trening i suplementacja – wystarczy zadbać o trzy elementy, by cieszyć się piękną, atletyczną sylwetką. Praktyka jednak szybko weryfikuje. Poddajemy się bardzo szybko. Z reguły – jeszcze w pierwszym miesiącu rezygnujemy z diety i treningu. Okazuje się bowiem, że dla wielu osób jest to zdecydowanie za duże wyzwanie. Czy można coś z tym zrobić? Jak zadbać o to, aby wytrwać i osiągnąć założony cel? Niezwykle ważną rolę w procesie modelowania sylwetki pełni motywacja. O ile na samym początku – jest ona naładowana na 100%, o tyle wraz z upływającym czasem – znacznie maleje, a finalnie wygasa. Motywację możemy pielęgnować na różne sposoby. Zdecydowanie rekomendujemy:

  • wizualizowanie celów

  • rywalizację

  • wyznaczanie celów i planowanie każdego dnia

Kwestie mentalne są fundamentalne – bez nich trudno o wytrwanie w czasach kryzysu, który pojawić się może w każdej chwili.

Nie szukaj wymówek! Zbuduj nawyk.

Spoglądasz na mężczyzn, którzy mogą pochwalić się dużą klatką piersiową i tzw. sześciopakiem? Zastanawiasz się – jak wytrwali w tym nawyku? Otóż, zbudowali oni dobre nawyki, które doprowadziły ich do sukcesu. Budowa dobrych nawyków sprawi, że nagle dieta czy trening – stanie się normalnością. Tylko w ten sposób można wytrwać. Przetrwaj kryzysy i uwierz, że nie będziesz musiał walczyć ze swoja motywacją przez cały czas. Po pewnym czasie – będziesz to robić bez konieczności sztucznego stymulowania motywacji. Jeśli po 2-3 miesiącach zdrowej, regularnej diety i dobrego, intensywnego treningu nadal będziesz odczuwać, że budowa masy mięśniowej nie jest dla Ciebie, możesz się poddać. Jednak, każdy kryzys w pierwszym kwartale przezwyciężaj i się nie poddawaj, gdyż może świadczyć o tym, że Twój organizm po prostu się buntuje. Dopiero po kilkudziesięciu treningach może się dostosować.

Trening i dieta na masę to nie wszystko. Co brać na przyrost mięśni?

Doskonałym pomysłem na stymulowanie motywacji jest sięgnięcie po suplementy i odżywki. Dlaczego to dobre rozwiązanie? Suplementy i odżywki pozwalają na uzyskiwanie lepszych, szybszych rezultatów.

Te, jak wiadomo – mają wpływ na naszą motywację. Lepsze efekty sprawiają, że mówiąc wprost – bardziej się chce. Dlatego też, jeśli masz problemy z motywacją – sięgnij po suplementy diety i odżywki. Ich wpływ na Twój mental będzie przeogromny! Co stosować na masę?

Jak możemy przeczytać w artykule o odżywkach na masę opublikowanym na Silniejszy.pl: Doskonale sprawdzą się wszelkie odżywki uzupełniające dietę w makroskładniki, tj. suplementy białkowe i suplementy węglowodanowo-białkowe. Idąc dalej, ważną rolę w procesach budowania masy pełnią również:

  • aminokwasy BCAA

  • l-glutamina

  • l-karnityna

  • kreatyna

  • suplementy przedtreningowe (mają również ogromny wpływ na problematyczną motywację!)

  • boostery regenerujące

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *